Det är inte lätt när det är svårt, men du gjorde allt för att det skulle bli lättare

Det första jag ska säga till min pappa när jag ser honom är TACK!
Tack för att han gjort mig till den jag är, tack för att han har varit världens bästa pappa.
Tack för att han lärt mig allting, tack för min dyslexi, tack för mitt utseende, tack för mitt imunförsvar,
Tack för han har gjort allting en pappa ska, Tack för att han var den han var.

Men framförallt ska jag tacka min pappa för att han underlättade en sitvation som jag aldrig skulle kunna hantera utan honom. Det var han som var sjuk, men det var han som kämpade för att vi skulle må bra.
Han underlättade inte bara sitvationen under tiden, utan för all min framtid. Genom att ha sin glädje och humor kvar under sin sjukdom, att skydda oss från oro och göra så vi kunde njuta av den sista tiden tillsammans.
Han gjorde allt rätt, och det gör att jag kan se tillbaka till denna svåra tid, men ändå få fram ett leende på läpparna.

Det jag vill säga är att: Genom att behålla sin glädje och humor, räddade han inte bara mig under tiden han levde, utan också för all framtid. Och det är det bästa någon någonsin har gjort mig <3 Jag saknar dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0