Bara naturbegåvning eller pluggis?

Jag får ofta frågan om varför jag hoppade av skolan, och mitt svar är alltid att en mer skoltröttare person än mig får man leta efter.. Och jag säger ofta att jag inte kunde, jag kunde inte sitta stilla på lektioner och bara lyssna. Jag gjorde aldrig det jag skulle och satt mest och störde. Men jag hade aldrig tankarna på att hoppa av, det var mer min rektor som kom med förslaget, och ja? utan att tänka så hoppade jag av. Men det är ingenting jag ångrar så mycket ändå, eftersom jag tyckte det var jätte jobbigt att vara i skolan. Låter som jag var mobbad, men det var jag inte.
Men iaf.. Idag när jag rensade mina lådor där jag har massor med gamla skolarbeten från gymnasiumet, så hade jag bara VGn i alla uppgifter förutom några där det var antingen G eller MVG. Fan vad jag måste vara smart, för plugga har jag då fan aldrig gjort?
Och eftersom jag gick högstadiet där vi inte hade några obligatoriska lektioner, så blev det inte mycket till plugg om man heter Desse, men lyckades ändå gå ut med 190 poäng. jag e fan bäst.
Så naturbegåvning eller pluggis, helt klart naturbegåvning! haha
Men stavningen däremot, den ska vi bara tänka bort. Som jag skyllt på i några år nu.. jag har dyslexi ;D

Bilden är ifrån sjuan i kunskapsskolan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0